M i d s o m m a r .

Jaha, så har ännu en midsommar passerat i mitt snart 16-åriga liv. Jag förstår egentligen inte meningen med midsommar, Almgren sa iallafall att det här är kvällen när det är ljust som längst - sedan blir det bara mörkare och mörkare. Är det därför man firar det?

Jag var iallafall med Mackanss släkt (som vanligt) och sen plötsligt var det bara jag, Mackan och en marängtårta. Inte illa, vill jag påstå! Hon försökte fånga den mysiga stämningen vi brukar ha hos Fredrik, som är i sin sommarstuga nu, och bjöd därför på äppeljuice. Med likadana glass som finns hos honom. Har hon snott dem elr?

Missade slutet av fotbollen, men Mackan sa iallafall att Turkiet vann. Synd, jag hade hoppats på Kroatien. Men Tyskland vann iallafall förra matchen, inte så konstigt - med tanke på hur bra de spelade! Helt sjukt alltså. Heja Tyskland!

Jag ska förresten fortsätta min hatlista, jag har ju bara skrivit om en sak. För er som inte orkar skrolla (scrolla?) ner och kolla så skrev jag om tjädrar förra gången. Usch, jag får gåshud av att bara skriva ordet tjäder.

2. Ormar
Jag konfirmerade mig inte, jag tror inte direkt på Gud (bara ibland) och jag tror banne mig inte på att det var ormen som gav kunskapens äpple till Eva. Varför skulle en ormjävel ha gett en kunskapsfrukt? Tänk på hur stort huvud de har, får det ens plats en hjärna där?



Kommentarer
Postat av: L

Hej där! Några dar sen sist jag läste (veckor?) - kul att du inte gett upp bloggandet. Ormar frstn, de är ju lizztiga vet du & kan hypnotisera folk o förgifta folk osv. Inga dåliga egenskaper, det!? ;) Vad med myggor i sovrummet då? Hat nr 2 efter svalorna i djurväg, för mig iaf. :)

2008-06-23 @ 21:38:13
Postat av: EEEEELLIIIN ;) ;)

NÄSTA ÅR BLIR DET DU+JAG PÅ MIDSOMMAR IGEN!.

2009-03-22 @ 00:20:31
Postat av: EEEEELLIIIN ;) ;)

NÄSTA ÅR BLIR DET DU+JAG PÅ MIDSOMMAR IGEN!.

2009-03-22 @ 00:21:10
URL: http://eeliinnx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0